NIE skutkom stresu

obrona przed skutkami stresu

osoby z grupą B będąc w stanie równowagi potrafią skutecznie blokować stres, niepokój , depresje poprzez niezwykle możliwości relaksacji i wizualizacji /!!!/ najlepiej z udziałem muzyki, np. walców Straussa

wg najnowszych badań jest to możliwe dzięki niezwykłym zdolnościom do szybkiego usuwania tlenku azotu /a to oznacza skuteczną wymianę informacji pomiędzy poszczególnymi układami ciała/

równowaga wskazana jest z tego względu, że w przypadku jej zachwiania pojawia się podwyższony poziom kortyzolu, który naraża organizm na:

  • infekcje wirusowe
  • chroniczne uczucie zmęczenia
  • zamglenie świadomości
  • stany depresyjne
  • utratę motywacji do życia
  • choroby autoimmunologiczne

zalecany wysiłek fizyczny to:

  • wymagające skupienia i koncentracji ćwiczenia

tai – chi /w badaniach podczas ćwiczeń zaobserwowano spadek poziomu kortyzolu w ślinie, obniżenie ciśnienia tętniczego, poprawę nastroju po wydarzeniach wywołujących stres/

ogromnie ważne jest również:

  • zachowanie rytmu dobowego
  • stosowanie w celu zwalczania stresów uzupełnień dietetycznych !!!

Witamina C – w większych ilościach zapobiega wzrostowi kortyzolu nawet w warunkach silnego oddziaływania czynników stresogennych
Witaminy z grupy B – normalizują rytm pracy nadnerczy /związane z wydzielaniem kortyzolu/, pozwalają korze nadnerczy reagować adekwatnie do warunków bez ryzyka wyczerpania
Cynk – 15-30 mg może obniżyć poziom kortyzolu
Arginina – aminokwas przyczyniający się do syntezy tlenku azotu
W arbuzach występuje korzystny aminokwas biorący również udział w syntezie tlenku azotu – cytrulina.