Co jeść

Zalecenia dietetyczne dla grupy AB

warzywa /szeroka gama korzystnych z wyjątkiem: rzodkiewki, papryki, kukurydzy, czarnych oliwek/ brokuły – duża zawartość Mg, Ca, wit.C czosnek !!! – w dużych ilościach warzywa są ważnym źródłem związków fitochemicznych mających tonizujące działanie w zapobieganiu chorobom raka i serca
ananas pomaga w trawieniu i lepszym przyswajaniu białek
czerwone wino zmniejsza ryzyko chorób sercowo – naczyniowych
zielona herbata wzmacnia system odpornościowy
herbata z liści truskawek ułatwia absorpcję żelaza i zapobiega anemii
kawa /filiżanka dziennie/ powoduje wzrost poziomu kwasów żołądkowych, ma te same enzymy ci soja, dla uzyskania większej korzyści należy pić zamiennie z zieloną herbatą
winogrona, śliwki , jagody dają odczyn alkaliczny, pomagają równoważyć działanie zbóż powodujących niekorzystny dla osoby z tą grupą krwi odczyn kwaśny w tkance mięśniowej
kiwi zawiera antyutleniacze ważne w zapobieganiu raka żołądka
cytryna pomaga w trawieniu i oczyszczaniu organizmu ze śluzu, dzień dobrze jest zaczynać od wypicia szklanki ciepłej wody ze świeżo wyciśniętym sokiem z połowy cytryny, by oczyścić organizm ze śluzu nagromadzonego podczas snu
sól morska i kelp niska zawartość sodu, korzystny wpływ na serce i system odpornościowy, pomagają w utrzymaniu wagi
baranina, mięso królika, jagniąt poprawia metabolizm
owoce morza dobre źródło białka
Ślimak winniczek /Helix pomatia/ zawiera bardzo silne lektyny sklejające formy zmutowanych komórek raka piersi, oczyszczając organizm z chorych komórek
jaja zwiększają ilość protein, obniżyć cholesterol/na każde żółtko dwa białka/, lektyny znajdujące się w mięśniach kurczaka nie są obecne
tofu wpływa korzystnie na walkę z rakiem
oliwa z oliwek obniża poziom cholesterolu we krwi
soczewica /nie wskazana dla gr.B/ zawiera ważne antyutleniacze przeciwrakowe
orzechy ziemne wzmacniają układ odpornościowy
zalecane pieczywo 100 % -owy chleb żytni
chleb esseński
chleb Ezechiela